Kerstins naturbilder

För livskraft genom linsen

Mer vildmorot

Det var så härligt i blomsterängen och när jag låg där på magen och riktade in min kamera, kände jag en underbart söt morotsdoft sprida sig. Det var bara att njuta av hela härligheten – trots gassande sol och hetta (vilket numera är vardagsmat).

Jag vill med den här typen av bilder försöka fånga en känsla eller hitta en symbolik och då spelar själva motivet mindre roll. Precis som blommor och stenar, är ingen människa den andre lik och vad vi ser och upplever i en bild varierar mycket. Om man tilltalas av en bild eller inte beror även på ens sinnesstämning, vilken ju varierar över tid. Om jag lyckas förmedla något mer än ”bara en blomma” –  då blir jag riktigt glad.

2 Responses to “Mer vildmorot”

  1. Erik Koffmar

    Tycker du lyckas förmedla en känsla av glädje och ljus i dina bilder, de är så vackert skira. De ger visar också hur duktig du är som fotograf bilderna är genomtänkta och har med fina kompositioner.

    Jag gillar dem verkligen!

    Ha det gott,
    Erik

    Svara

Kommentera

