Kerstins naturbilder

För livskraft genom linsen

Frusna sippor

Igår var jag och en fotokompis uppe i ottan och besökte ”Holmen”, ett trevligt ställe ca en mil utanför Kalmar. Vi hade väl inte räknat med att det skulle vara frost, men det var isande kallt, -4 grader, och det var alldeles vitt på marken. Jag var som vanligt inställd på att ta makrobilder, men med facit i hand borde jag ha koncentrerat mig mer på små landskapsbilder, för det blir så plottrigt med alla små detaljer i frosten.

8 Responses to “Frusna sippor”

    • Kerstin Östbring

      Tack Birgitta! Nej, det var väldigt överraskande med frosten, kan inte minnas att jag sett det förut. Några backsippor hade nästan slagit ut och det fanns gott om små knoppar, hoppas de klarar sig.
      /Kerstin

      Svara

Kommentera

