Kerstins naturbilder

För livskraft genom linsen

Spejarna

Tysta och tålmodigt står de där och spejar ut över sundet och vakar över den mytomspunna ön Blå Jungfrun. Med sin runda form höjer hon sig mjukt upp vid horisonten och i skymningen lyser hon verkligen blå.

En känsla av att tiden står stilla infinner sig när jag står här på Ölands kalkstenskust. Det känns mäktigt att tänka på all historia som finns nedärvd här och i mitt inre upplever jag en slags rofylld andäktighet.

8 Responses to “Spejarna”

  1. Erik Koffmar

    Grymt snyggt! Om jag minns rätt var jag på samma plats när jag var 12-13 år. Kanske dags för ett återbesök :0)

    /Erik

    Svara
    • Anonym

      Tack Erik, så roligt att höra! Tycker verkligen att det är dags för dig att återvända! 🙂
      /Kerstin

      Svara

Kommentera

